ရီညိဳရစ္၀န္း သႏၱာကၽြန္း အလွသရဖူ ျမိဳ႕ေက်ာက္ျဖဴ နတ္ရြာသဖြယ္ သႏၱာေျမ မွ လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏.....

Wednesday, September 22, 2010

တရားေတာ္ကိုက်င့္လွ်င္

21-9-2010 အဂၤါေန႔ ဆရာသမားထံဖုန္းဆက္ျဖစ္သည္၊ ဖုန္းဆက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႏွင့္ေတြ႕ ဆရာေတာ္ကစာေရးသူကို မင္းသြားခါနီး ငါ့ဆီကိုဘာလို႔မလာခဲ့တာလဲ စသည္ျဖင့္စာေရးသူကို အျပစ္တင္ဆူပူပါသည္။ စာေရးသူမွာ ဆရာသမားကို အက်ိဳးအေၾကာင္းကိုေျပာျပျပီး နားလည္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ရသည္။ မင္းအဲဒီမွာေနရတာ အဆင္ေျပာလား ေနေရးထိုင္ေရး ေက်ာင္းတက္ရတာေရာ အစစအရာရာ အဆင္ေရာေျပရဲ့လား စသည္ျဖင့္ေမးစရာရွိတာကိုေမး ငါ့တပည့္ ႏိုင္ငံျခားမွာေနျပီး ပညာသင္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္ေနရာမွာလို လြယ္မွာေတာ့မဟုတ္ဘူး လူပင္ပန္းမယ္ စိတ္ပင္ပန္းမယ္ အခ်ိန္ေတြ ေငြေတြရင္းႏွီးရမယ္ ဒီလိုရင္းႏွီးေပးဆက္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ ေငြေတြအတြက္ ကိုယ္ကျပန္ရေအာင္လို႔ ဘာနဲ႔အစားထိုးယူခဲ့မွာလဲ? သူမ်ားတိုင္းျပည္အတြက္ အရင္းအႏွီးေတြ ေပးဆက္ထားျပီးျပီဆိုေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ကိုလည္း ပညာနဲ႔ အျမတ္က်န္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ရမယ္။ ငါ့တပည့္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္ဘ၀သမိုင္းေၾကာင္း ေကာင္းဖို႔လိုတယ္ေနာ္ ဘ၀သမိုင္းေၾကာင္းေကာင္းခဲ့ပါေစ မိမိရဲ့ရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း ၾကိဳးစားခဲ့ပါ ဒီကပါသြားတဲ့ မူလရည္မွန္းခ်က္ေတြ မေပ်ာက္သြားေစနဲ႔ ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ့္ေဒသမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုျပီးလည္း ထင္သလိုမေနနဲ႔ေနာ္ငါ့တပည့္ အထူးအားျဖင့္ “တရားကိုေစာင့္ပါ တရားကမင္းကိုျပန္ေစာင့္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့စကားကို အထပ္ထပ္မွာၾကားျပီး ဖုန္းခ်သြားသည္။
        တရားေစာင့္လွ်င္ တရားကေစာင့္လိမ့္မယ္” ဤစကားကို အထပ္ထပ္ အခါခါ ၾကားခဲ့ဖူးသည္၊ စာေပမွာေတြ႔ခဲ့ရသည္၊ ဆရာသမားမ်ားမွာေျပာ၍ၾကားခဲ့ရသည္ ဤစကား …ငယ္ရြယ္စဥ္ ရွင္သာမေဏဘ၀က ေမွာ္ဘီသာသနာ့၀န္ေဆာင္ေက်ာင္းတိုက္ မွာေနထိုင္စဥ္ ပန္းကုံးက်မ္းျပဳဆရာေတာ္ၾကီးေျပာဖူးသည္။ ငါဒီ(သာသနာ့၀န္ေဆာင္)ေက်ာင္းကိုစတည္ေထာင္ေတာ့ အတူေနခဲ့တဲ့ဘုန္းၾကီးေတြ အသိမိတ္ေဆြဘုန္းၾကီး ေတြက င့ါကို၀ိုင္းျပီးတားခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေတာၾကီးထဲမွာ ေက်ာင္းေဆာက္တာ ဘယ္သူလာမွာလဲ ဘယ္သူသိမွာလဲ ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး စသည္ျဖင့္တားခဲ့ၾကတယ္၊ ဒီေတာ့ ငါစဥ္းစားတယ္ ငါဒီေက်ာင္းကိုဘာလုပ္ဖို႔ တည္ေဆာက္တာလဲ ငါ့မွာမူေကာင္းရွိတယ္ ဆရာသမားေပးလိုက္တဲ့ပညာေတြ ရွိတယ္၊ ကိုယ္ထိမ္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့ ကိုယ့္က်င့္သီလရွိတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားကို ငါယံုၾကည္တယ္ ဘုရားကိုယံုမွေတာ့ ဘုရားရဲ့စကားကိုလည္းယံုရမွာေပါ့ ဒီေတာ့ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့စကားရွိတယ္။ “ဓေမၼာ ဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼစာရီ ဓေမၼာ သုစိေဏာ သုခမာ၀တိ” တရားကိုေစာင့္ ေသာသူအား ထိုတရားကျပန္ေစာင့္ေရွာက္၏၊ ထိုသူက်င့္ေသာ တရားကေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကိုေပးေဆာင္တက္၏။ ဘုရားေျပာခဲ့တာ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ ငါဒီေက်ာင္းကိုတည္ေထာင္ခဲ့တာ အခုဦးဇင္းတို႔ျမင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေအာင္ျမင္ေနတယ္။ ဒါငယ္ငယ္က ဆရာသမားေျပာခဲ့တဲ့စကား ခုၾကီးမွ ဆရာသမားေျပာတဲ့စကား အတူတူပင္ “တရားေစာင့္ပါ တရားေစာင့္ေသာသူအား ထိုတရားကျပန္ေစာင့္ေရွာက္ ၏။
      ဤတရားကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကေဟာေျပာခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔ထက္တိုင္ မွန္ကန္ေနသျဖင့္ အလြန္ေခတ္မွီေသာ တရားေတာ္ျဖစ္သည္၊ ဤေဒသနာေတာ္အရ တရားေတာ္မ်ားအနက္ တစ္မ်ိဳး၊ ႏွစ္မ်ိဳးစသည့္ မိမိတို႔စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ကာယကံေျမာက္ က်င့္သံုးလွ်င္ က်င့္သံုးသေလာက္ အကာလိက-အခ်ိန္အခါမေရြး၊ သႏၷိဌိက-လက္ငင္းအက်ိဳးေပးႏိုင္သည္ ။ သို႔ျဖစ္ပါလွ်က္ တရားေတာ္မ်ားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ မလိုက္နာ မက်င့္သံုးၾကပါသနည္း? အေျဖမွာ တရားေတာ္၏ သေဘာသတၱိကို နားလည္မႈနည္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါး အက်ိဳးေဆာင္ ကိုယ့္အက်ိဳးေအာင္  ဟူေသာေရွးပညာတို႔ စကားကိုေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ သူတစ္ပါးအက်ိဳးေဆာင္သူ နည္းပါးလွ်က္ရွိေနသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ကာလရွည္လ်ားစြာ ဒါနစေသာ ပရဟိတ သူတစ္ပါး အက်ိဳးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ သဗညဳတဥာဏ္ရွင္ သံုးေလာကထြတ္တင္ ဘုရားသခင္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ျခင္းတည္းဟူေသာ မိမိအက်ိဳး ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားေသာ သက္ေသသာဓကၾကီး တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။
    တရားေတာ္ကို ထိေရာက္စြာ လိုက္နာက်င့္သံုးလွ်င္ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာတည္းဟူေသာ သိကၡာသံုးျဖာ၊ သာသနာသံုးရပ္ ျပည့္စံု၍ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အစစ္ျဖစ္ေသာ နိဗာန္ကို ရရွိႏိုင္ေပသည္။ တရားေတာ္ ျပန္႔ပြါးေၾကာင့္အလုပ္သည္လည္း သာသနာျပဳအလုပ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအလုပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားက      အတၱာနေမ၀ ပဌမံ၊ ပတိရူေပ နိေ၀သေယ။ အထည မႏုႆာေသယ်၊ နကိလိေႆယ်၊ ပ႑ိေတာ။   ေရွးဦးစြာ မိမိကိုယ္တိုင္း သင့္ေလွ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ရာ၏၊ ေနာက္မွ သူတစ္ပါးကို ေဟာေျပာဆံုးမရာ၏။ ထိုသို႔က်င့္ေသာ ပညာရွိသည္ သူတစ္ပါး ကဲ့ရဲ့ျခင္းေဘးမွ ကင္းလြတ္၍ စိတ္ပင္ပန္း ညစ္ႏြမ္းမႈမျဖစ္ရာ။
       အတၱာနေဥၥ တထာကယိရ၊ ယထာည မႏုႆာသတိ။ သုဒေႏၱာ ၀တ ဒေမထ၊ အတၱာ ဟိ ကိရ ဒဒုဒေမာ ။ သူတစ္ပါးကို ဆံုးမသကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္ကို ဆံုးမရာ၏ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းစြာဆံုးမျပီး သူတစ္ပါးကို ဆံုးမရာ၏။ မိမိကိုယ္ကို ဆံုးမရန္ကား အလြန္ခဲယဥ္း၏။
       ဤေဒသနာေတာ္အရ သာသနာျပဳမည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကိုယ္ကို ပထမသာသနာျပဳ၍ ေနာက္မွ သူတစ္ပါးကို ျပဳသင့္ေပသည္။ သာသနာျပဳေရးႏွင့္စပ္၍
၁။ ကိုယ္တိုင္လည္းတရားက်င့္၊ သူတစ္ပါးကိုလည္းေဟာေျပာသူ။
၂။ ကိုယ္တိုင္ကား တရားက်င့္၏၊ သူတစ္ပါးကို မေဟာေျပာသူ၊
၃။ ကိုယ္တိုင္က တရားမက်င့္၊ သူတစ္ပါးကိုသာေဟာေျပာသူ၊
၄။ ကိုယ္တိုင္လည္း တရားမက်င့္၊ သူတစ္ပါးကိုလည္းမေဟာေျပာသူ ဟုေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္းကို စာေပမွာေတြ႔ဖူးသည္။ ထိုေလးမ်ိဳးအနက္ နံပတ္ ၁ ပုဂၢိဳလ္သည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည့္အတြက္ စာေရးသူတို႔သည္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားရမည္ျဖစ္သာျဖစ္ေပသည္။        

Sunday, September 19, 2010

အိႏၵႎယႏိုင္ငံရဲ့ လင္းလတ္ေနတဲ့ ၾကယ္တစ္ပြင့္

အပမာဒ မဂၢဇင္းႏွင့္ ကုသိနာရံုဆရာေတာ္ၾကီးေတြ႕ဆံုျခင္း
ကမၻာ့သာသနာျပဳ ကုသိနာရံုျမန္မာေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဘဒႏၱဥာဏိႆရ (အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဂၢမဟာသဒမၼေဇာတိကဓဇ) အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ေခတၱအျပန္တြင္ အပမာဒမဂၢဇင္းႏွင့္ ဆရာေတာ္တို႔ ေတြ႔ဆံုျခင္းကိုတင္ျပလိုက္ပါသည္။
အပမာဒ။          တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ ဦးစြာပထမ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ ေထရုပတၱိအက်ဥ္းကို သိလိုပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္။             ဆရာေတာ္ကို ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြခရိုင္၊ မင္းျပားျမိဳ႕နယ္၊ ငါးဇင္ရိုင္းကၽြန္း၊ ဇီးပင္ၾကီးရြာမွာ အဘဦးေမာင္ေက်ာ္သူ၊ အမိေဒၚ၀င္းျမဦးတို႔က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၉၈ ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္းမုန္းလျပည့္ေက်ာ္(၁၃၊ ၁၁၊ ၁၉၃၆) အဂၤါေန႔မွာေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ငယ္နာမည္ ေမာင္ေအာင္ဇံေ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၄ ႏွစ္သားအရြယ္မွာ ဇီးပင္ၾကီးဆရာေတာ္ ဦးစေႏၵာဘာသကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳျပီး ရွင္သာမေဏျပဳခဲ့ပါတယ္၊ ဘြဲ႔ကေတာ့ ရွင္ဥာဏႆရျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဇီးပင္ၾကီးရြာက စစ္ေတြေရာက္၊ စစ္ေတြကတဆင့္ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၃၁၈ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၀ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔နံနက္ ၈း ၃၅ နာရီမွာ ဇီးပင္ၾကီးဆရာေတာ္ ဦးစေႏၵာဘသကို ဥပဇၥ်ာယ္ျပဳျပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ရဟန္းဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ သိမ္ျဖဴလမ္း၊ မဂၤလာရာမပါဠိတကၠသိုလ္ ခ႑သိမ္ေတာ္မွာ ရဟန္းဘ၀ေရာက္ခဲ့တာပါ။ အဒီ မဂၤလာရာမပါဠိတကၠသိုလ္မွာပဲ စာသင္စာခ်ဘ၀နဲ႔ ၁၃ ႏွစ္လံုးလံုးေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အပမာဒ။                                ဆရာေတာ္ စာေပပရိယတၱိ သင္ၾကားပံုကိုလည္း သိခ်င္ပါေသးတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္။                ဇီးပင္ၾကီးေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံမွာ ပရိယတ္အေျခခံမ်ားႏွင့္ ေဗဒင္ပညာ၊ ေဆးပညာမ်ားကိုလည္း သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ရွင္သာမေဏဘ၀၊ ရဟန္းဘ၀နဲ႔ ဇီးပင္ၾကီးဆရာေေတာ္ ဦးစေႏၵာဘာသ၊ ဦးသုဇာတ၊ စစ္ေတြျမိဳ႕ စစ္ကဲေတာ္မင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဦးနာဂ၀ံသ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ သိမ္ျဖဴလမ္း မဂၤလာရာမပါဠိတကၠသိုလ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးေကသရာဘိ၀ံသ၊ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ ဦးရဌသာရ၊ ဦးက၀ိဓဇ၊ ဇီးကုန္းျမိဳ႕ အေရွ႕သစ္နဖား ဆရာေတာ္ဦးႏၵာစာရ စသည့္ဆရာေတာ္မ်ားထံမွာ ပထမျပန္စာေပမ်ား သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ မႏၱေလးျမိဳ႕မွာေတာ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔ အျခားေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြထံမွာလည္း ပညာသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
အပမာဒ။                        ပရိယတၱိစာေပမ်ားအျပင္ ေလာကီစာေပမ်ား သင္ၾကားခဲ့ပံုကိုလည္း မိန္႔ပါဦးဘုရား။
ဆရာေတာ္။                  ေလာကီပညာရပ္အေနနဲ႔က ေပတာကုန္း ဆရာေတာ္ဦးနႏၵရဲ့ အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမွာ သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။  ၁၊ ၈၊ ၆၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံကိုေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ အိႏၵိယဘာသာ အေျခခံမွစျပီး သကၠတဘာသာ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ တိဗက္ဘာသာမ်ားကို ဘြဲ႔လြန္အထိ သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ တိဗက္ဘာသာရပ္မွာေတာ့ တကၠသိုလ္တစ္ခုလံုးမွာ ပထမရခဲ့ပါတယ္။ တိဗက္ဘာသာဆရာအျဖစ္ စာေမးပြဲကိုလည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသးတယ္။ ေဂါရခပူရ္တကၠသိုလ္တြင္ တိဗက္ဘာသာ ဆရာအျဖစ္၀င္ေရာက္ စာေမးပြဲေျဖခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးဘိုင္ဘာမွာလည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ ဆရာေတာ္ကို ဆရာအျဖစ္ တက္ေရာက္သင္ျပရန္ အေမကခြင့္မျပဳခဲ့ပါ။
အပမာဒ                      ေလာကီပညာေရာ၊ ေလာကုတၱရာပညာေရာ ဆရာေတာ္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ စာေမးပြဲမ်ားကိုလည္း ေျပာျပပါဦးဘုရား။
ဆရာေတာ္။                 မဂၤလာရာမေက်ာင္းတိုက္မွာပဲ သာမေဏဘ၀၊ သာမေဏ မူ၊ ငယ္၊ လတ္၊ ၾကီးစာေမးပြဲမ်ား၊ ရဟန္းဘ၀နဲ႔ ၀ိနယာႏုဂၢဟစာေမးပြဲ၊ မူလတန္းနဲ႔ ငယ္၊ လတ္၊ ၾကီးတန္းတို႔ကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္အစိုးရပထမျပန္ စာေမးပြဲမွာလည္း ငယ္၊ လတ္၊ ၾကီးမ်ားကိုေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယေရာက္ျပီး ျပည္နယ္ဘုတ္အဖြဲ႔မွ က်င္းပေသာ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲ၊ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္၊ ဘုတ္အဖြ႔ဲမွက်င္းပေသာ ၁၂ တန္းစာေမးပြဲ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္၊ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွာ ေဂါရ္ခ္ပူရ္တကၠသိုလ္က B.A ဘြဲ႔၊ ေနာက္အဲဒီတကၠသိုလ္မွာပဲ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္အေရာက္ေတာ့ M.A (သမိုင္း) ဘြဲ႔ရတယ္။ ၇၈ မွာေတာ့ ရာဇ၀င္သမိုင္း M.A ပါဠိဘြဲ႔ေတြပါ ထပ္ျပီးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ျပယာဂ္တကၠသိုလ္မွာ ပါဠိဆာဟိတ်ရတနာဘြဲ႔နဲ႔ တိဗက္ဘာသာဒီပလိုမာ လက္မွတ္လည္းရခဲ့ေသးတယ္။ ေဂါရ္ခ္ပူရ္တကၠသိုလ္က ဥပေဒပညာ L.L.B ဘြဲ႔ကိုလည္းရခဲ့ပါေသးတယ္။ ဘုန္းၾကီးက အာယုေဗဒ ေခၚတဲ့အိႏၵိယတိုင္းရင္းေဆးပညာကိုလည္းပဲ ေပါက္ေရာက္ေအာင္ သင္ယူျပီးေတာ့ ယူပီျပည္နယ္အစိုးရက က်င္းပတဲ့ တိုင္းရင္းေဆးပညာ စာေမးပြဲကို ေျဖဆိုခဲ့ရာမွာ B.A.M.S တိုင္းရင္းဆရာ၀န္ဘြဲ႔ကို ရပါေသးတယ္။
အပမာဒ။                            ဒါဆို ဆရာေတာ္ၾကီးက အိႏၵိယကိုေရာက္မွ ပညာေတြ အေတာ္စံုေအာင္ သင္လိုက္ေသးတာကိုးဘုရား၊ ေစာေစာက ဆရာေတာ္မိန္႔တဲ့ ၆၃ ခုႏွစ္ အိႏၵိယျပည္ေရာက္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္ သာသနာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လႈပ္ရွားခဲ့ရပံုကိုလည္း ေျပာျပပါဦးဘုရား။
ဆရာေတာ္။           ၆၃ ခုႏွစ္မွာ ကုသိနာရံုဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔ မိဂဓါ၀ုန္ဆရာေတာ္ ဦးကိတၱိမတို႔ ဖိတ္ေခၚလို႔ ၾသဂုတ္လမွာ အိႏၵိယျပည္ ကုသိနာရံုကိုဘုန္းၾကီးေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ၀တၱကေျမ ထိမ္းသိမ္ေရး၊ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုေစာင့္ေရွာက္ရမႈ၊ တစ္ဖက္ကလည္း ပညာေရးဖက္ လိုက္စားမႈေတြကို လုပ္ရတဲ့အျပင္ ေက်ာင္းရဲ့ပညာေရးတာ၀န္ အသီးသီးတို႔ကိုလည္း မနားတမ္းအျပည့္အ၀ တာ၀န္ယူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ႏိုင္ငံျခားသားလက္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ၀တၱကေျမမ်ားကို ျပန္လည္ရရွိေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကုသိတာရံု မဟာပရိနိဗာနတစ္ခုလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ကုသိနာရံုဘိကၡဳသံဃအဖြဲ႔ မွာ အတြင္းေရးမွဴး၊ ဗုဒဂယာဘုရားၾကီး ထိမ္းသိမ္းေရးေကာင္မတီမွာ ဗုဒဘာသာ၀င္ေလးဦးအနက္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုန္းၾကီးက ၀င္ေၾကးေပးျပီးမွ ၀င္ရတဲ့စနစ္ကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အပမာဒ။             ဆရာေတာ္မနားမေန အလုပ္လုပ္ခဲ့တာေတြၾကားရေတာ့ တပည့္ေတာ္ျဖင့္ သာသနာေတာ္အတြက္ အားရလွပါတယ္ဘုရား၊ အဒီမွာ ဆရာေတာ္တို႔ၾကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကိုလည္း အက်ဥ္းေလာက္မိန္႔ပါဦးဘုရား။
ဆရာေတာ္။                      ၁၉၇၂ ခုႏွစ္မွာ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးစျႏၵမဏိ ပ်ံလြန္ေတာမူခဲ့ပါတယ္၊ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ မိဂဒါ၀ုန္ဆရာေတာ္ ဦးကိတၱိမတို႔ ဒြိသႏၱကလို႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္ပါးပိုင္ေက်ာင္းအျဖစ္ က်န္ရစ္တယ္။ ဆရာေတာ္ဦးကိတၱိမက ဘုန္းၾကီးကို ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ ကုသိနာရံုေက်ာင္းမွ ထက္၀က္သူပိုင္၊ မိဂဒါ၀ုန္တစ္ခုလံုး၊ ဆီဂရာဆာဦးသြင္တစ္ခုလံုးက်ေတာ့ စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ အျပီးလြဲခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ဆရာေတာ္ၾကီး ရွိစဥ္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ စာသင္ေက်ာင္း မူလတန္းေက်ာင္း ငါးေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းေက်ာင္း သံုးေက်ာင္း၊ အထက္တန္းအင္တာေကာလိပ္ ငါးေက်ာင္း၊ ဘြဲ႔လြန္ဒီဂရီေကာလိပ္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ရတယ္။
အပမာဒ။                    ကုသိနာရံုမွာ ဆရာေတာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတဲ့ တာ၀န္ပိုင္းမ်ားကိုလည္း သိလိုပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္။                       ေရွးေဟာင္းသုေတသနနဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ေနရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ဗုဒဂယာ၊ ရာဇျဂိဳဟ္၊ နာလႏၵာ၊ မိဂဒါ၀ုန္၊ သာ၀တိနဲ႔ သကၤႆဌာနမ်ားကိုေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာန မ်ားကအုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးရွိစဥ္ကကဲ့သို႔ပဲ ကုသိနာရံုမွာရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းဌာနကို တရားအမ်ိဳးမိ်ဳးရင္ဆိုင္ျပီး ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ပါတယ္။ ကုသိနာရံု မဟာပရိနိဗနဌာနတစ္ခုလံုး ကိုသတၱိရွိရွိနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားပါတယ္။ တိုင္းတစ္ပါး သူမ်ားတကာ မလုပ္ႏိုင္တဲ့အလုပ္ကို ဘုန္းၾကီးက လုပ္ေဆာင္ျပီး သာသနာျပဳေနတာပါ၊ သာသနာေတာ္အတြက္ဆို အသက္ေပးေဆာင္ရြက္ဖို႔ ၀န္မေလးပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္လည္း အိႏၵိယသားမ်ားနဲ႔ အိႏၵိယအစိုးရကပါ သေဘာတူျပီး အားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆက္လက္ျပီးေတာ့ သာသနာ့အေဆာ္အဦးမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သာသနာျပဳပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ ပညာေရးကိစၥမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားပါမယ္။
ဆက္လက္ပါအံုးမည္...........