ရီညိဳရစ္၀န္း သႏၱာကၽြန္း အလွသရဖူ ျမိဳ႕ေက်ာက္ျဖဴ နတ္ရြာသဖြယ္ သႏၱာေျမ မွ လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏.....

Saturday, November 6, 2010

ဘုရားရွင္အဆူဆူတို႔၏ စကားေတာ္သံုးခြန္း

ေလာကမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာသည္ ရွိစျမဲပါ၊ ဘာသာျခားလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အနည္းစုသာျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားကို အဘယ္ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ေနၾကပါသနည္း၊ ေၾကာက္၍ကိုးကြယ္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မွန္ပါသည္ အပါယ္က်မည္ကို ေၾကာက္၍ကိုးကြယ္သည္။ အက်ိဳးကိုလိုလား၍ ကိုးကြယ္သည္ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ယံုၾကည္သည့္အတိုင္း သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္၊ မီး၊ ေရ၊ ေလ စသည္ျဖင့္ေရွးေခတ္က မိမိတို႔ယံုၾကည္သည့္ အတိုင္းကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေပၚထြက္လာျပီးေနာက္ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေျပာစကားမ်ားကို ယံုၾကည္၍ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ဘာသာတရားမ်ားကို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ဗုဒရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္၍ ဗုဒကိုကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဗုဒကိုကိုးကြယ္ၾကေသာ သူမ်ားကို “ဗုဒဘာသာ၀င္” ဟူ၍ေခၚသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဗုဒဘာသာ၀င္မ်ားသည္၊ “ဗုဒ အေၾကာင္း “ဘာသာ” အေၾကာင္းကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မဟုတ္သည့္တိုင္ အတန္အသင့္ သိထားဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ “ဗုဒ” ဆိုသည္မွာ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ဆရာမရွိ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ကိေလသာတရားမ်ားကို ၀ါသနာႏွင့္တကြ ပယ္သတ္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ အရပ္၌ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔၏ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ထိုသတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔၏ ပူေဇာ္မႈကိုလညး္ ခံယူထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို “ဗုဒ” ဟုေခၚသည္။
     “ဘာသာ” ဆိုသည္မွာ ထိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္ စကားေတာ္ မ်ားျဖစ္၏။  “ဗုဒဘာသာ၀င္” ဆိုသည္မွာ ဗုဒရဲ့တရားေတာ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုး သူမ်ားတြင္ပါ၀င္ေသာ (၀ါ) ဗုဒဘာသာအႏြယ္၀င္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒဘာသာ၀င္ မွန္ပါက ဗုဒတရားေတာ္ မ်ားစြာရွိသည့္အနက္ အျခားတရားေတာ္မ်ားကို မသိရွိေစကာမူ ေအာက္ပါတရားေတာ္ စကားေတာ္သံုးခြန္းကိုမူ နားလည္သိရွိသင့္၏။ ၁။ သဗပါပႆ အကရဏံ၊ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္ၾကည္ပါ။ Not to do all evil, ၂။ ကုသလႆ ဥပသမါ၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို ျပဳလုပ္ပါ။ To do what is good, ၃။ သစိတၱပရိေယဒ ပနံ၊ မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ထားပါ။ To purity one’s mind, this is the teaching of the Buddha. ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစကားေတာ္သံုးခြန္းကို အလြတ္က်က္မွန္ႏိုင္ရန္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ေအာက္ပါအတိုင္း လကၤာစီးခဲ့ပါသည္။
 မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္။
ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား။
ဗုဒတိုင္းသာ မိန္႔ခဲ႔တာ၊ သံုး ျဖာဤစကား။
ခုလဲခ်မ္းသာ၊ ေနာင္ခ်မ္းသာ။ ျမတ္စြာ ေဟာမိန္႔ၾကား။
ဗုဒဘာသာ၀င္တိုင္း ဗုဒရဲ႕တရားေတာ္မ်ားကို သေဘာေပါက္ နားလည္၍ နားလည္သည့္အတိုင္း က်င့္ၾကံၾကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစ…
                     ေမတၱာျဖင့္
                                 အရွင္ေႏၵာဘာသ (သႏၱာေျမမွၾကယ္တစ္ပြင့္)

Friday, November 5, 2010

လူသိနည္းေနသည့္ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္ မုန္တုိင္းဒဏ္ခံ ေက်းရြာမ်ား

ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္ ၿပိဳင္းေတာင္ ေက်းရြာအုပ္စုသည္ ဖရုံကာကၽြန္း အေနာက္ဖက္ ပင္လယ္၀တြင္ တည္ရွိေသာေၾကာင့္ မုန္တုိင္းဒဏ္ကုိ အမ်ားဆံုးခံရသည့္ ေက်းရြာမ်ား ျဖစ္သည္။ ၎ထဲတြင္ ႀကီြျပင္၊ ဘုတ္ျပင္၊ ကုလားသိမ္ႏွင့္ အုန္းေထာင္းရြာမ်ားသည္  ပင္လယ္၀ တည့္တည့္တြင္္ တည္ရွိ ေသာေၾကာင့္ တစ္ရြာလုံးနီးပါး ပ်က္စီး ႏုိင္ပါသည္။ အဓိက ေရလုပ္ငန္းကုိ အဓိက အသက္ေမြး လုပ္ငန္း အျဖစ္ လုပ္ကုိင္ ၾကေသာ ေက်းရြာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ၿပိဳင္းေတာင္ရြာႏွင့္ ကုလားတဲရြာကုိ  သြားရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္  အိမ္ေျခ (၂၀ – ၃၀) ခန္႔ ရွိေသာ ရြာ (၆) ေျခာက္ရြာ ရွိပါသည္။ ၎ရြာမ်ားသည္ ဖရံုကာကၽြန္း အေနာက္ဖက္ က်ေသာေၾကာင့္ မုန္တုိင္းဒဏ္ ျပင္းထန္စြာ ခံရႏုိင္ပါသည္။ ႀကီြျပင္သည္ ဖရုံကာကၽြန္းထိပ္တြင္ တည္ရွိေသာ ရြာငယ္တခု ျဖစ္ပါသည္။ ဆံေတာ္ရွင္ ဘုရား အေနာက္ဘက္ ေျခေတာ္ရာ သြားရာ လမ္းအဆံုးတြင္ တည္ရွိသည္။ ေသာက္ေရကန္၊ သံုးေရ ကန္မ်ားကုိ ပင္ေလေရမ်ား ေသာက္ေရ သံုးေရျပသာနာကုိ ေကာင္းစြာ ခံရႏုိင္ပါသည္။ လတ္တေလာ ေသာက္သုံး ေရ ျပတ္လပ္ျခင္း၊ ဆန္ႏွင့္ ဆား ျပတ္လပ္ ျခင္းတုိ႔ကုိ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္ဟု သိရပါသည္။
ကီြျပင္နွင့္ အုန္းေထာင္းသြားရာ သြားရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္  တံငါရြာငယ္ (၈) ရြာတည္ရွိပါသည္။ ၎ေက်းရြာမ်ားသည္လည္း မုန္တုိင္းဒဏ္ကုိ ျပင္းထန္စြာ ခံစား ရႏုိင္ပါသည္။ ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႕ အစည္းတခု၏ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္ မုန္တုိင္းဒဏ္ကုိ (၈၅) ရာခုိင္ႏူန္း ခံရၿပီး၊ ေျမပုံၿမိဳ႕နယ္သည္ (၇၅) ရာခုိင္ႏူန္းႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ႕နယ္သည္ (၅၂) ရာခုိင္ႏူန္း ခံစားခဲ့ရသည္ဟု သိရွိရပါသည္။
ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္မွ မုန္တုိင္းဒဏ္ ခံခဲ့ရသည့္ ေက်းရြာမ်ားမွာ -
အင္းဂရားခ်ိဴင္ကၽြန္း
(၁) ဗ်ဳိင္းသုိက္
(၂) ေက်ာက္ေမာင္း
(၃) ငရီခ်ိဴင္
(၄) သဲေခြ
(၅) ငမဲျပင္

ၿပိဳင္းေတာင္အုပ္စု
(၆) ခ်ိဴင္ျပင္
(၇) ကုလားတဲ
(၈) ေညာင္ပင္ခ်ိဴင္
(၉) ေရသင္းေခ်ာင္း
(၁၀) က်ဴေတာခ်ိဴင္
(၁၁) ႀကြီျပင္
(၁၂) ေဖာင္းခါး
(၁၃) ဘုတ္ျပင္
(၁၄) ပုိက္ဆုိက္တန္း
(၁၅) ကုလားသိမ္
(၁၆) အုန္းေထာင္း
(၁၇) သဘုတ္ခ်ိဴင္
(၁၈) အမည္မသိရွိရေသးသည့္ အိမ္ေျခ (၃၀ – ၄၀) ခန္႔ ေက်းရြာ (၈) ရြာခန္႔။
ေျမငူကၽြန္းအုပ္စု
(၁၉) ေစာမဲက်ီ
(၂၀) ကုလားသိမ္
(၂၁) ဇီးေရြေမာ္
(၂၂) ကံျပင္
(၂၃) ကြမ္းသီးဖက္
(၂၄) ငျပီတက္
(၂၅) ဆင္တက္ေမာ္
(၂၆) ဆင္အုိင္
(၂၇) ျမေဒး
(၂၈) ခ်ီေ၀
(၂၉) ရပုိက္ခ်ိဴင္
(၃၀) ဆင္ပုိက္အုပ္စု
(၃၁) ပုဏၰားႀကီးအုပ္စု
(ကူညီကယ္ဆယ္ေရး ေဆာင္ရြက္ေနေသာ မိတ္ေဆြတဦးမွ ေပးပုိ႔ပါသည္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ႏိုင္ၾကပါေစ

                စာေရးသူ စင္ကာပူႏိုင္ငံကုိ ေရာက္ေနတဲ့အခိုက္ 4=11=2010 ၾကာသပေတးေန႔က တရားတစ္ပုဒ္ နာျဖစ္သည္ အဂၤလန္မွာသီတင္းသံုးတဲ့ ေဒါက္တာဓမၼသာမိ ရဲ့တရားျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္က ေရွးပိုင္းမွာ တရားေဟာျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ အေနာက္တိုင္းဆန္ဆန္ ဆရာေတာ္ေဟာေျပာခဲ့တဲ့ အထဲကျဖစ္ေစ ေနာက္မိမိတို႔သိခ်က္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြျဖစ္ေစ ေမးခ်င္ရင္ ေမးႏိုင္တယ္ဆိုျပီး ခြင့္ျပဳလိုက္သည္။ ေဟာတဲ့ေနရာက စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ အဲဒီမွာ တကာမၾကီးတစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ထားတာေလးႏွင့္ ဆရာေတာ္ေျဖသြားတာေလးကို ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနထိုင္ျပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ ညီကို ေမာင္ႏွေတြအတြက္ တင္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။              အရွင္ဘုရား စင္ကာပူမွာေနျပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူေတြရ့ဲ အဓိကျပႆနာကေတာ့ အလုပ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ လုပ္ရတယ္၊ ကိုယ္ကဗမာဆိုေတာ့ အလုပ္မွာ အႏွိမ္ခံရတယ္၊ ကိုယ့္ရဲ့ degree ကိုအႏွိမ္ခံရတယ္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို အႏွိမ္ခံရတယ္၊ တပည့္ေတာ္မွာ အခုေတြ႔ေနရတာက အဲဒါေတြဟာ အဓိကျပႆနာပဲ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ႔ပဲ ဗမာျပည္ကိုျပန္သြားေတာ့မယ္ဆိုျပီး ျပန္သြားၾကတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ေတြအဲလိုမ်ိဳးၾကံဳေနတာကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။              တကာမၾကီးေျပာတဲ့အထဲက စကားလံုးအခ်ိဳ႕ကို ျပန္ေကာက္ရမယ္ဆိုရင္ ၁။ အႏိွမ္ခံရတယ္။ ၂။ ေဒါသျဖစ္တယ္။ ၃။ စိတ္ဓတ္က်တယ္။ ၄။ ျပန္သြားတယ္။ ဒါေတြက အဓိကက်တဲ့ အခ်က္အလတ္ေတြေပါ့ အဲဒီေတာ့ အႏွိမ္ခံရတယ္ အႏွိမ္မခံရဘူးဆိုတာက အျမင္အေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ ကိုယ့္ကိုႏွိမ္တာကေတာ့ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဒါကသူ႔ရဲ့အျမင္ သူရဲ့အပိုင္း သူ႔ကို ကိုယ္ကဘာမွ မေျပာင္းလွဲႏိုင္ရင္ အနည္းဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျပာင္းလွဲႏိုင္ရမယ္။ ဒီေနရာမွာ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ခါဆြမ္းခံၾကြရင္း ကာသိဘာရဒြါဇ ဆိုတဲ့ပုဏားတစ္ေယာက္ အိမ္ကိုေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီပုဏားရဲ့အိမ္မွာ အလုပ္သမားေတြကို သူတို႔ရဲ့ေ၀စုကို တန္းစီးျပီး ေ၀ေပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ၀င္ျပီးေတာ့တန္းစီတယ္ အနားကိုလည္းေရာက္ေရာ ပုဏားၾကီးက ျမတ္စြာဘုရားကိုေတြ႔တယ္ အဲဒီေတာ့ေျပာတယ္ ပုဏားက မင္းကဒီမွာလုပ္တာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ဟာကို လုပ္စားပါလား ဘာျဖစ္လို႔ဒီမွာ လာျပီးေတာင္းစားရတာလဲ ဆိုျပီး ျမတ္စြာဘုရားကိုေျပာတယ္။  ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘုရင္ရဲ့သား ေတာမထြက္ရင္ ဘုရင္ျဖစ္မဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ မိမိတို႔ျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္မွာလဲ၊  ျမတ္စြာဘုရား ျမင္ထားတာက သူကအဲဒီလိုေျပာလာရင္ အဲဒါသူရဲ့ျပႆနာ ငါကသူေျပာတဲ့အတိုင္း စိတ္မထိခိုက္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ ေဒါသကိုပယ္ျပီးသားဆိုေတာ့ သူေျပာတဲ့အတိုင္း စိတ္မဆိုးေတာ့ဘူး၊ ငါ့ကိုေျမာတယ္ ဆိုျပီးေတာ့လည္း အျပစ္မျမင္ဘူး၊ ငါ့ကိုေျပာတယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္ကလည္း စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔စပ္ႏြယ္ေနတယ္ေလ။ ငါ့ကိုေျပာတယ္ ဆိုတဲ့အျမင္ အဲဒီအျမင္ကို မသိတာကိုက ေမဟတစ္မ်ိဳးပဲ။ အဲဒီအျမင္ကိုသိရင္ ဒါ စိတၱာႏုပႆနာျဖစ္တယ္။ ငါ့ကိုအထင္ေသးတယ္ဆိုတဲ့ ဒီအျမင္ေလးကို သတိရတာနဲ႔ အလိုလိုေနရင္း စိတၱာႏုပႆနာသတိပဌာန္ တရားျဖစ္ေနတာ။ ေဒါသျဖစ္ေပၚလာတယ္ ဒါကေတာ့ ေဒါသပဲ ေဒါသလည္းသိလိုက္ေရာ စိတၱာႏုပႆနာတစ္ခါ ျဖစ္ျပန္ေရာ။ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္ ခက္ခဲပါတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာေတာင္ တရားျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေျပာျပတာေလ။ ဒါေပမယ့္ ေဒါသေနာက္ကို  လုိက္ျပီေတာ့ ကိုယ္ကလိုက္ေတြးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေဒါသဟာ စိတ္ဆိုးတာတင္မကဘူး စိတ္ဓတ္က်မႈလည္း ပါလာမယ္။ ခုနက တကာမၾကီး ေျပာတဲ့အထဲမွာ စိတ္ဓတ္က်ျပီးေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္သြားတာလည္း ရွိတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ဓတ္က်တာဟာလည္းပဲ ေဒါသပါပဲ။ ကိုယ္စိတ္ဓတ္က်တာကို သူမ်ားကိုခ်ဥ္း အျပစ္တင္လို႔ မရဘူး၊ ကိုယ့္အေပၚမွာလည္းပဲ မူတည္တယ္။ သူကကိုယ့္ဘ၀ကို ခက္ခဲေအာင္ လုပ္ေနတာကေတာ့ ဟုတ္တယ္။ ဒါေမမယ့္ သူေျပာတာကို သူရဲ့ျပႆနာ အေနနဲ႔ထားလိုက္မယ္၊ တက္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို ကိုယ္ထားတက္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သက္သာရာ ရႏိုင္စရာရွိပါတယ္။
          အလုပ္ရွင္ကိုေတာ့ ေျပာင္းလွဲႏိုင္ခ်င္မွာ ေျပာင္းလွဲႏိုင္မယ္၊ ငါဒီေလာက္ေျပာတာေတာင္မွ ဒီလူကငါ့ကို ဘာမွမတုန္႔ျပန္ပါလား ငါ့အေပၚဒီေလာက္ေကာင္းတာ ဆိုျပီး အလုပ္ရွင္က ေကာင္းလာခ်င္ရင္ ေကာင္းလာႏိုင္မယ္၊ ေကာင္းလာခ်င္မွလည္း ေကာင္းလာမယ္။ ဒါကေတာ့ မေျပာတက္ဘူး၊ ကိုယ္ေကာင္းဖို႔က အေရးၾကီးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ အဲဒီအလုပ္ရွင္မ်ိဳးေတြနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ စိတ္ဓတ္မက်ေအာင္ မိမိရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ေဒါသျဖစ္ရင္ ေဒါသျဖစ္မွန္းသိေအာင္ ဒီေဒါသျဖစ္တာ ငါတင္မကပါလား ဒီေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြအားလံုး ေတြ႔ၾကံဳရတာပါလား ဆိုတဲ့စိတ္မ်ိဳးထားရမယ္။ ငါတစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္တာဆိုျပီးေတာ့ ေတြးလိုက္ရင္ စိတ္ဓတ္က်ေနမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္ဓတ္က်ရလည္းဆိုရင္ အဲဒီေဒါသကို ကိုယ္ကအတၱလုပ္လိုက္တာေလ ငါဆိုျပီးေတာ့ လုပ္လိုက္တာ၊ စင္ကာပူမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြထဲမွာ ငါတစ္ေယာက္တည္း ဒီလိုအႏွိမ္ခံရတာ မဟုတ္ဘူး၊ သူမ်ားေတြလည္း ဒီလိုပဲ အႏွိမ္ခံရတယ္၊ အဲဒီလိုေတြးလိုက္ရင္ေတာ့ နည္းနည္းေလး ၀န္ထုပ္ ၀န္ပိုးေပါ့သြားတယ္။ အလုပ္မွာလည္း အႏွိမ္ခံရတယ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဲဒီလိုျမင္ရင္ စိတ္ဓတ္က်ႏိုင္စရာရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အႏွိမ္ခံရတာက ဒုကၡ၊ ဒုကၡရဲ႕ အေပါင္းလကၡဏာရဲ႕ ေနာက္မွာ အတၱလိုက္လာရင္ ဒုကၡျပန္လိုက္တယ္။ ဒုကၡ+အတၱ+ =  ဒုကၡ။ အဲဒါကိုပဲ ဒုကၡသံသရာလည္ပါတယ္လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲ ငါတို႔ေတြတင္မဟုတ္ဘူး ဒီေရာက္ေနတဲ့ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္လူမ်ိဳးေတြလည္း အႏွိမ္ခံရတယ္။ အိႏၵိယလူမိ်ဳးေတြ၊ ဖိလစ္ပိုင္လူမ်ိဳးေတြ၊ သီရိလကၤာလူမ်ိဳးေတြလည္း အႏွိမ္ခံရတာပါလား လို႔ေတြးလိုက္ရင္ နည္းနည္းသက္သာသြားမယ္။ အိမ္ရွင္မေတြေလ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျပာတက္ၾကပါတယ္၊ “ၾကည့္စမ္း ဟိုဘက္က ကေတာ္ေတြကေတာ့ ျငိမ္ေနတာပဲ၊ ငါကေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးမွာ အလုပ္အမ်ားဆံုး အိမ္ရွင္မျဖစ္ေနတယ္”။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မေက်နပ္တာေလ စိတ္ဓတ္က်တာေလ အဲဒီလိုျဖစ္ေနရင္ လုပ္ေနရင္ေတာ့ ဒီမွာတင္မကပါဘူး ျမန္မာျပည္ျပန္သြားရင္လည္း ခံရမွာပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဆရာေတာ္ရွင္းျပသြားသည္။ ႏိုင္ငံျခားမွာေနျပီး ၀မ္းေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ ညီကို ေမာင္ႏွမမ်ား ေန႔စဥ္ ျဖတ္သန္းေနရေသာ လူ႔ဘ၀အတြက္ အက်ိဳးရွိလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္၍ ဒီပို႔စ္ေလးကိုတင္ ျပလိုက္တာပါ။ ဦးဇင္းရဲ႕ ခ်စ္စြာေသာ စာဖတ္ပရိသတ္ ညီကို ေမာင္ႏွမမ်ား ကိုယ္ဘယ္ေနရာကို ေရာက္ေရာက္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာ ေနေန၊ ဘယ္အလုပ္ကိုပဲလုပ္လုပ္၊ မိမိတို႔ရဲ႕ အလုပ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းထားကာ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ျပီးလုပ္ႏိုင္ၾကပါေစ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ေၾကနပ္ႏိုင္ၾကပါေစ……

Wednesday, November 3, 2010

စိတ္ေကာင္းရွိရန္လိုအပ္သည္

         ေလာက၌ အေရးၾကီးဆံုးေသာအရာသည္ စိတ္, ေစတနာေကာင္းမြန္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း ထားရွိျပီး မွန္ေသာအမႈ မွန္ေသာကိစၥတို႔ကို ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္သည္။ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္း မရွိေသာသူမ်ားသည္ မည္ကဲ့သို႔ပင္ တိုးတက္ၾကီးပြါးေစကာမူ ထိုပုဂၢိဳလ္အတြက္ တန္ဖိုးၾကီးမားေသာ တိုးတက္မႈ ၾကီးပြါးမႈမျဖစ္ႏိုင္ဟုမွတ္ယူသင့္ပါသည္။ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းရွိမႈသည္ ဘ၀အတြက္ တန္ဖိုးၾကီးျမတ္ေသာ အရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ မိမိ၏ ပေယာဂေၾကာင့္ သူတစ္ပါးတို႔ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ ဂုဏ္က်က္သေရ ညႈိးႏြမ္းပ်က္စီးရျခင္းသည္ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူမ်ားျဖစ္သည္။
          မိမိတို႔အတြက္ အဘယ္အမႈသည္ ေကာင္း၏ အဘယ္အမႈသည္မေကာင္း ဟုသိရွိရန္ လိုအပ္ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ဓမၼပဒမွာ မိန္႔ၾကားခဲ့တာေလးတစ္ခုရွိသည္။ “အမႈတစ္ခုကို ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ရတက္၊ မ်က္ရည္စက္လက္ ငိုေၾကြးလ်က္ ဆင္းရဲခံရတက္လွ်င္ ထိုအမႈသည္ မေကာင္း။  For that deed is not well done when being done one has to repent; and when one must reap with tears the bitter fruits of the wrong deed.
      “အမႈတစ္ခုကို ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္း မျဖစ္ရဘဲ၊ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္စြာ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္စြာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ခံစားရလ်င္ ထိုအမႈသည္ ေကာင္း၏”  But the deed is indeed well done when being done one has not to repent; and when one can reap with joy the sweet fruits of the right deed. ဟုမိန္႔ခဲ့သည္။ ကိုယ္တည္း တစ္ေယာက္ခ်မ္းသာ ေရာက္ျခင္းထက္ မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားတို႔၏ ခ်မ္းသာျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ တရားျဖစ္သည္။  ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ခ်မ္းသာေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ေပသည္။