ရီညိဳရစ္၀န္း သႏၱာကၽြန္း အလွသရဖူ ျမိဳ႕ေက်ာက္ျဖဴ နတ္ရြာသဖြယ္ သႏၱာေျမ မွ လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏.....

Thursday, December 9, 2010

လူ႕ဘ၀တန္ဖိုး (၂)

ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္စပ္၍ လူအမ်ား အထင္အျမင္မွားတက္ၾကပံုမွာ မွန္တာကိုလုပ္၊ ဟုတ္တာကိုေျပာလွ်င္ ကိစၥေႏွာင့္ေႏွးရံုသာမက မျပီးစီးဘဲရွိတက္သည္။ ေစ်းသည္္ျဖစ္လွ်င္လည္း ကုန္ရံႈးျပီး၊ အက်ိဳးၾကီးနည္း၍ မြဲရံုသာရွိမည္ဟု ထင္မွတ္တက္ၾကေလသည္။ ထိုသို႔ ထင္မွတ္သည့္ အတိုင္းပင္ “မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာ” ဟူေသာ စကားကိုလက္ကိုင္ထားျပီး တရား၊ မတရားကို မေတြးေတာ၊ ေလာေလာဆယ္ အက်ိဳးကိုသာ ေမွ်ာ္ကိုးကာ စီးပြါးေရးေသာင္းက်န္း၊ အမွားလမ္းကို လိုက္ၾကသျဖင့္ ဒုကၡမ်ားရံုသာမ၊ အက်င့္စာရိတၱလည္းပ်က္၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးဘက္၌လည္း လူအယံုအၾကည္ကင္း၍ စီးပါြးေရး မရဏတြင္းသို႔ ဆင္းရတက္ေလသည္။ မရိုးသား၊ မေျဖာင့္မတ္၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္အပ္ေသာ အမႈျဖင့္ စီးပြါးရွာလွ်င္ ၾကီးပြါးျမန္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ထိုမတရားလွ်ိဳ႕၀ွက္မႈ ေပၚမည္စိုးသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးပိတ္ဆို႔ရန္ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ အားကုန္၊ လူပင္ပန္းခံရသည့္အတြက္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာမႈ မရွိႏိုင္္ပါ၊ ဤမွ်သာမက မတရားလွ်ိဳ႕၀ွက္မႈ ေပၚေပါက္ျပန္လ်င္လည္း အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္း၍ ဆင္းရဲပင္ပန္းရ၏။
အကယ္၍ တခဏတာ အက်ိဳးမွ်ေလာက္ကိုသာ မေမွ်ာ္ကိုးပဲ အရွည္ကိုၾကည့္ကာ မိမိျပဳလုပ္ေသာ အမွဴမွာ သူတစ္ပါးကိုမထိပါး တရားေတာ္္အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာသိ၍ ျပဳလုပ္ပါက စိတ္မခ်မ္းသာဖြယ္ တစ္စံုတရာမွ်မရွိ ခ်မ္းသာအတိသာျဖစ္္ၿပီးလွ်င္ ယင္းေျဖာင့္မတ္ေသာ အလုပ္အတြက္္ အက်ိဳးပိုထြက္ပါကလည္း ဆထက္တမ္းပိုး တိုး၍ပင္ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားရမည္မွာ မလြဲပင္ျဖစ္ေခ်မည္။ (၂) စိတ္ထားစင္ၾကည္၍ တည္ၾကည္ေသာ သမာဓိရွိျခင္းဆိုရာ၌ သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကို လိုခ်င္ႏွစ္သက္ျခင္း၊ သူတစ္ပါး၏ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ၾကံစည္းျခင္းမွ ကင္းလြတ္၍ မိမိစိတ္ကိုေကာင္းေသာအရာ အက်ိဳးရွိေသာအရာ မ်ား၌သာ တည့္တည့္စြဲျမဲေစရမည္ဟုဆိုလိုသည္။ စိတ္ထားမစင္ၾကည္လွ်င္ ေျပာေသာစကားလည္း စင္ၾကည္ႏိုင္မည္မဟုတ္သလို လုပ္ေသာအလုပ္မွာလည္း အျပစ္ကင္းႏိုင္္မည္မဟုတ္ပါ။ လူတစ္ေယာက္၏ အေျပာႏွင့္ အလုပ္သည္ ထိုသူ၏စိတ္ထားေပၚမွာ မူတည္သျဖင့္ ထိုသူ၏ စိတ္ထားစင္ၾကည္ ေကာင္းမြန္မွသာလွ်င္ ထိုသူ၏ အေျပာႏွင့္ အလုပ္မ်ားလည္း စင္ၾကည္ေကာင္းမြန္မည္သာျဖစ္၏။  သမာဓိရွိျခင္း ဆိုသည္မွာ အာရံုတစ္ခု၊ (သို႕) ကိစၥတစ္ခုေပၚ၌ စိတ္ကိုတာရွည္တည္တံ့ေအာင္ ထားျခင္းကိုဆိုလိုသည္။ စိတ္မတည္တံ့ေသာသူ၏ အလုပ္သည္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း တစ္သမက္တည္း တိုးတက္ၿပီးႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ၊ ျပီးစီးသည္ဟုဆိုရျပန္ကလည္း အေျခမခိုင္ေသာ အိမ္ကဲ့သို႕ တာရွည္မခိုင္ ပ်က္စီးမည္သာျဖစ္၏။
၃။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအတြက္ ေကာင္းေသာေလာကီပညာ တစ္ခုႏွင့္ မိမိသံသရာလမ္းစဥ္ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိႏိုင္ေသာ ေလာကုတၱရာပညာရွိျခင္းဆိုရာ၌ (က) အသက္ေမြးေက်ာင္း ပညာမရွိလွ်င္ ဥစၥာပစၥည္းမရွိႏိုင္္၊ ဥစၥာပစၥည္းမရွိလွ်င္ ေနာင္ဘ၀လမ္းစဥ္တြင္္ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ယခုဘ၀မွာပင္ လူခ်င္းတူတူ သူခ်င္းမွ်မွ် မေနႏိုင္၊ မစားေသာက္ႏိုင္ပဲ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ ထိုဆင္းရဲဒုကၡမွ ကင္းလြတ္၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္ေရးအတြက္ ေကာင္းေသာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာတစ္ခုခုႏွင့္ ျပည့္စံုရေပမည္။  (ခ) ဤကဲ့သို႕ ေလာကီအသက္ေမြး ၀မ္းေက်ာင္းပညာတစ္ခုခုတက္၍ စားေသာက္၊ ၀တ္ဆင္၊ ေနထိုင္ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရးစသည္ ျပည့္စံုေသာ္လည္း လူ႕ဘ၀ရက်ိဳးနပ္ၿပီးဟုကား မဆိုႏိုင္ေခ်၊ ၾကီးက်ယ္ေသာ သေဌး၊ သၾကြယ္စည္းစိမ္တို႕ထက္ ၾကီးက်ယ္ေသာ ပေဒသရာဇ္၊ ဧကရာဇ္စည္းစိမ္၊ လူ႕ျပည္တြင္အၾကီးက်ယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ စၾကာ၀ေတးမင္း စည္းစိမ္ကိုပင္ ရေသာလည္း လူ႕ဘ၀ရက်ိဳးနပ္ၿပီးဟုကားမဆိုႏိုင္ပါ။ ဤကဲ့သို႕ေသာ ကာမစည္းစိမ္မွ်ေလာက္ကိုသာ ရည္ရြယ္ေတာ္မူ၍ လူ႕ဘ၀ရခဲသည္ဟု ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူသည္မဟုတ္ပါ။ လူဘ၀တည္းဟူေသာ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီးမွာ ေအာက္တန္းေလာကီခ်မ္းသာႏွင့္ အထက္တန္း ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာမ်ားကို ယူလိုက ရႏိုင္သည္ျဖစ္ရာ အထက္တန္းျဖစ္ေသာ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကိုရမွသာ လူ႕ဘ၀ရက်ိဳးနပ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ သံသရာလမ္းစဥ္အေၾကာင္း၊ ထိုလမ္းစဥ္တြင္ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ခ်မ္းသာသုခ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေၾကာင္း၊ ထိုဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္၍ ခ်မ္းသာသုခ အမ်ိဳးမ်ိဳးရႏိုင္္ပံုအေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ အထက္တန္းျဖစ္ေသာ ေလာကုတၱရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္ပံုအေၾကာင္းမ်ားကို ျပဆိုေသာ၀ါဒျဖစ္၍ ခ်မ္းသာအစစ္ကို အလိုရွိေသာသူသည္ ထိုဗုဒၶ၀ါဒျဖစ္ေသာ ေလာကုတၱရာပညာႏွင့္ျပည့္စံုရမည္။ ဤျပဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း လူ႕ဘ၀၏တန္ဖိုးကိုသိရွိၾကၿပီးလွ်င္ (၁) ကိုယ္က်င့္တရား၊ (၂) စိတ္ထားစင္ၾကည္၍ တည္တံ့ေသာသမာဓိ၊ (၃) ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာပညာ ဤသံုးပါးတို႕ႏွင့္ ျပည့္စံုၾက၍ လူ႕ဘ၀၏တန္ဖိုးကို တစ္စတစ္စတိုးျမွင့္ၾကၿပီးလွ်င္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာႏွစ္ျဖာေသာ ခ်မ္းသာတို႕ကို ရရွိခံစားႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္သာျဖစ္ေပသည္။   



     ေမတၱာျဖင့္ အရွင္ေႏၵာဘာသ(သႏၱာေျမမွၾကယ္တစ္ပြင့္)